יום שלישי, 6 באפריל 2010

טיפים על מכירות פומביות

Antiques shop Petworth

מכירה פומבית (auction) היא פעולה של קניה או מכירה ע"י הצעתם למכרז, ומכירתם עבור ההצעה הגבוהה ביותר. ההיסטוריה של מכירות פומביות הולכת אחורה למאה ה-5 לפני הספירה בבבל, שהיו מוצעות בשיטה זו נשים לנישואין. בזמנים המודרנים יש מסורת עשירה של מכירות פומביות באנגליה, ויש את בתי המכירות הפומביות המפורסמים שמוכרים יצירות אמנות במיליוני פאונדים. אפשר גם לקנות חפצים במכירות פומביות של המשטרה, המכס, ואפילו יש בתים ורכבים שנמכרים בשיטה זו.

1. הנושא נהפך יותר פופלארי בשל התוכנית Antiques Roadshow שמוקרנת בערוץ ה-BBC. אפשר אף להגיע להשתתף בתוכנית. באתר של התוכנית אפשר למצא את המועדים ומקום הצילום של התוכניות העתידיות. הצילומים נערכים לרוב מחוץ ללונדון, לעתים אף רחוק מאד. ב-2 לספטמבר 2010 יערכו הצילומים במוזיאון הבריטי בלונדון, וב-23 ו-29 לספטמבר השנה הם יערכו בערים לא רחוקות מלונדון (כשעה ברכבת).

2. סותביס Sotheby's וכריסטי Christie's הם בתי המכירות הגדולים ביותר. באתרי האינטרנט שלהן ניתן למצא פרטים לגבי המכירות הפומביות הקרובות. לחובבי הדבר. לא כל הפריטים עולים מיליונים, אבל כדאי לדעת שמי שמגיע למכירות אלה הם מקצוענים שיודעים את שווי השוק, לכן אם מחליטים לקנות משהו יקר כדאי להבין בנושא. בונהמס Bonhams היא חברה גדולה נוספת שעורכת מכירות פומביות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה