יום ראשון, 11 באפריל 2010

לונדון והשואה

לציון יום השואה אציין את האתרים שעוסקים בזכר השואה, ומלחמת העולם השנייה בלונדון.

1. מוזיאון המלחמה המלכותי (Imperial War Museum) השוכן ליד תחנת הרכבת Lambeth North או Elephant & Castle בחלק של העיר שלא כל כך פופלארי למבקר הממוצע בלונדון ישנה תערוכת קבע בנושא השואה. בתערוכת הסוד במלחמה (Secret war) ניתן ללמוד על הריגול בזמן מלחמת העולם השנייה, ואת מכונת האניגמה שעזרה לבריטים לפצח הודעות מוצפנות של הגרמנים. (הכניסה למוזיאון בחינם).

2. במוזיאון היהודי, שסיום השיפוצים בו הסתיים לפני כמה חודשים, ושוכן מרחק הליכה קצר מתחנת קמדן. אפשר ללמוד על היהודים שברחו בזמן המלחמה לבריטניה.

3. בחדרי המלחמה של צ'רצ'יל (Churchill War Rooms) ניתן לראות כיצד ר"מ בבריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה ניהל את המלחמה. בכניסה תקבלו ערכת הסבר קולית, ואפשר לקבל אותה בשפה העברית.

4. תחנות הרכבת התחתית בהם אנשים עוברים יום יום, שימשו בזמן המלחמה כמקלטים, ואנשים לנו בהם, ובו בזמן הרכבות המשיכו לפעול כרגיל. מוזיאון התחבורה של לונדון מציג את הנושא. המוזיאון נמצא בקובנט גרדן.

5. רובה של מזרח לונדון נבנה מחדש אחרי מלחמת העולם השניה. במוזיאון הדוקלנדס (אזור הרציפים בנמל) תמצאו תערוכה על אזור זה במהלך מלחמת העולם השניה. (הכניסה למוזיאון בחינם).


צפה בלונדון והשואה במפה גדולה יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה