יום ראשון, 28 ביוני 2009

10 מאכלים אנגלים שחייבים לנסות בלונדון

Smith's of smithfield ארוחת בוקר ב-

1. פיש אנד צ'יפס, כנראה המאכל הכי מפורסם בבריטניה. נהוג לאכול בעיירות חוף, אבל גם בלונדון ניתן למצא
חנויות המתמחות. חלקן ימכרו עוד מזון מהיר מלבד הדגים כמו אוכל סיני או הודי. בד"כ הדג הוא בקלה (קוד באנגלית), אבל יש מקומות שאפשר לנסות סוגי דגים שונים. מתאים למי שכבר ניסה את הקוד, ורוצה משהו חדש.
האנגלים נוהגים לתבל בחומץ את הצ'יפס והדג.
מסעדת Golden Hind בכתובת 73 Marylebone Lane W1 תספק את מבוקשכם.

2. תה של אחה"צ, ולא תה של 4. בלונדון אין הרבה בתי תה, ובד"כ מי שמחפש סוג זה של בילוי מומלץ באחד ממלונות הגדולים כמו הריץ', הבעיה עם הריץ' שצריך להזמין מקום הרבה זמן מראש, אבל תמיד אפשר לבדוק אם יש ביטולים. עוד מלון הוא הלנדסבורו הנמצא ביציאה מתחנת הייד פארק קורנר. עוד אופציה טובה היא בית הכלבו היוקרתי פורטמן אנד מייסון ליד תחנת גרין פארק. מה כלול? בבתי מלון תמורת 25-30 פאונד תקבלו מיני ארוחה, ומלבד התה תקבלו מיני מאפים, עוגות וסנדביצ'ים.

3. פירה ונקניקיות - על מצע של פירה תקבלו נקניקיות. מאכל פופלארי בפאבים, ובמסעדות שמגישות פירה ונקניקיות. בלונדון אפשר לנסות את S&M שהן ראשי תיבות של סוסג' אנד מאש. לרשת מספר סניפים ברחבי העיר.

4. בירה - המקום המסורתי לשתות בירה הוא בפאב. בלונדון כמה אלפי פאבים מסוגים שונים. בניגוד לנהוג בישראל באנגליה ניגשים לבאר וקונים משקאות, בחלק מהפאבים ניתן לאכול, בד"כ רק בשעות מסוימות. יש מספר סוגי בירות שההבדלים הם החומר מהן הבירה מיוצרת, תהליך היצור ואלו קובעים את צבע הבירה. המונחים אייל, לאגר, ביטר וכו' הם סוגי בירות שונים. ברחבי העיר נערכים בעיקר בתקופת הקיץ פסטיבלי בירה בהם ניתן לטעום בירות שונות ומשונות מרחבי הממלכה.

5. קארי או הכינוי של האנגלים לארוחה הודית. הטיקה מאסלה הפכה לאחת המנות הלאומיות באנגליה, וטעמי הקארי האנגלי הותאמו לחיך האנגלי הממוצע, שהוא פחות חריף מאשר מקבילו ההודי. ניתן למצא מסעדה הודית כמעט בכל פינה בלונדון. השאלה היא איך למצא מקום טוב? בריק ליין Brick lane במזרח לונדון הוא רחוב שלאורכו פזורות עשרות מסעדות הודיות, שאחד מהעובדים עומד בפתח המסעדה ומציע את מרכולתו בד"כ בשכנוע בהנחות. כדאי לעבור בין המסעדות, ולראות מי מלאה יחסית דבר שלעתים קשה, בגלל כח שכנוע טוב של בעל המסעדה, ולאו דווקא בגלל שהמסעדה טובה. לרגישים לצ'ילי מה שהופך את המנה לחריפה מומלץ לבקש מנה מיילד mild או להגיד נוט ספייסי not spicy. רוב המסעדות ההודיות היותר טובות הן מחוץ לאזורים התיירותים, בשכונות כמו Southall, Wembley, Tooting ניתן למצא באזור התחנה מספר מסעדות הודיות מצויינות שרובן מאוכלסות בהודים, ולא באנגלים.

6. פאי, באחד מטיולי באי הגעתי לפאב בו הוגש שפרד (רועים) פאי כמנה עיקרית, ופאי תפוחים כמנה אחרונה. הפאי מגיע במילוים שונים. את הפאי הטוב ביותר באי הבריטי אכלתי דווקא בסקוטלנד, אבל גם בלונדון אפשר למצא פאים לא רעים. רשת Square pie מגישה פאי טעים.

7. ארוחת בוקר מסורתית מורכבת מחביתת עין, בייקון, נקניקיה ועגבניה מבושלת. מסעדת Smiths of   Smithfield. שוכנת מול שוק Smithfield שוק הבשר של לונדון, ובא ניתן למצא את אחת מארוחות הבוקר הטובות ביותר בעיר, שמורכבת מבשר חופשי ואורגני. ניתן למצא גם מנות צמחוניות.

8. פודינג, ככה נקראים הקינוחים האנגלים (מחליף את המילה dessert). הקינוחים האנגלים כבדים, מוגשים חמים ולצידם גלידת וניל או שמנת מוקצפת. הקינוח המעניין ביותר הוא הספוטד דיק (זין מנוקד). ברוב הפאבים מוגשים קינוחים, וכדאי להגיע לגסטרו פאב (כינוי לפאב שמתמחה באוכל טוב) כדי לטעום את הקינוחים.

9. סנדיי רוסט (צלי ליום ראשון), ניתן לקבל בכל פאב שמגיש אוכל ביום ראשון, ולעתים גם בימים אחרים. הצלי הוא צלי בקר, ולצידו מוגשים תפוחי אדמה אפויים ויורשייר פודינג שהוא מין מאפה, ומלמעלה מוזגים רוטב צלי.

10. לסיכום הפוסט על האוכל. מסעדת Porters בקובנט גרדן היא מסעדה אנגלית בה תוכלו לאכול ארוחת ערב אנגלית מסורתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה