יום רביעי, 16 ביוני 2010

רשמי טיסה עם איזי ג'ט ת"א-לונדון

נאלצתי לאחרונה לקנות כרטיס לכיוון אחד בקו ת"א-לונדון מה שלא השאיר הרבה אופציות, אלא לקנות כרטיס בחברת איזי ג'ט מכיוון ששאר חברות התעופה המחיר לכיוון אחד עשוי להיות אף יקר יותר מטיסה הלוך ושוב.

הדברים הטובים:
1. מחיר זול לכיוון אחד.
2. מטוס חדיש, ונקי.

כאן בערך נגמרות המעלות, ומתחילה הביקורת:
1. הטיסה נוחתת בלוטון שליד לונדון כמה דקות לפני חצות, מה שאומר שעד שיוצאים החוצה כבר ממש מאוחר. אני הגעתי לרכבת של 01:30, ונאלצתי לחכות תחת כיפת השמיים לאוטובוס לתחנת הרכבת נסיעה של כ-5 דקות. יש אופציה גם לקחת אוטובוס למרכז לונדון, שעוצר גם במספר תחנות בצפון לונדון.
2. הצוות לא מאד ידידותי, ובניגוד למספר חברות תעופה זרות אין שום הודעות אפילו מוקלטות בעברית, מה שגרם לבעיה עם מספר נוסעים שהאנגלית לא שגורה בפיהם. לדעתי צוות המטוס כולל הטייס בהודעה התנהג בצורה מבישה, ואיים על הנוסעים הבעייתים, ששוטרים יחכו בשדה התעופה וילוו את הנוסעים הללו לטיסה חזרה לת"א. זה לא קרה בסוף מכיוון שהדיילים מצאו נוסע חביב שהסכים להודיע לנוסעים שיש לשבת בזמן שיש קפיצות ושלט שמורה על הידוק החגורה דלוק.
מאד לא אהבתי את ההערה שהדיילים רצו למכור את מרכולתם דיברו באנגלית מהירה שלפעמים אפילו מי ששפת אמו אנגלית יתקשה להבין, שאם הנוסעים יועילו לשבת הם יוכלו לעבור עם העגלה. דבר שלפי דעתי מהווה עקיצה על חשבון אנשים ששילמו במיטב כספם לקנות כרטיס טיסה.
3. היה בלאגן עצום בעליה למטוס בת"א, מכיוון שאין מקומות ישיבה מסומנים, ולא ראיתי שדיילי הקרקע מנסים לעשות משהו. גם בתוך המטוס בשלב העלייה למטוס היה די אי סדר ואנשים שמרו מקומות למרות שהדבר אסור לפי התקנון של איזי ג'ט.

6 תגובות:

  1. מהן האופציות להגיע בשעה זו משדה תעופה לוטון לאיזור של ההייד פארק?
    אני גם טסה בינואר באיזי ג'ט ונוחתת בלוטון ב 22:20
    המלון שלי ממוקם באיזור של הייד פארק

    השבמחק
  2. במקרה כזה מומלץ לקחת את אחד מהאטובוסים משדה התעופה. קישורים לאוטובוסים השונים בקישור המצורף http://bit.ly/lutoncoach

    השבמחק
  3. המושבים בטיסות של איזיג'ט לעולם אינם מסומנים, כמו באוטובוס או רכבת, וזה מצויין בפירוש בשעת קניית כרטיס הטיסה. ניתן להוסיף לכרטיס הטיסה אופציית priority check in בתשלום (כמו התשלום הנוסף עבור מטען), שמאפשרת מיקום בראש תור הצ'ק-אין, אם זה עד כדי כך קריטי.
    לגבי האיומים - לא צריך להכיר את כל כתבי שייקספיר כדי להבין שבשעת המראה ונחיתה, קפיצות, וכששלט הידוק החגורות דולק, יש לשבת. כנ"ל לגבי חסימת עגלת הדיילים. מהכרותי עם הקהל הישראלי המעופף והצורך שלו לעשות דווקא, הייתי שמחה אם לכל אלו שהתעקשו לעמוד, לעכב את הטיסה, לטרטר את הדיילים או לחסום את הגישה לשירותים, היתה מחכה משטרה ביציאה מהמטוס.
    שילמת במיטב כספך עבור כרטיס הטיסה, אך לא עבור הזכות להתנהג בבריונות על חשבון הדיילים או הנוסעים האחרים, בין אם באיזיג'ט או באל-על. ההבדל בין הדיילים באל-על ואיזיג'ט הוא שדיילי אל-על רגילים לשטויות האלה ומבינים שכדי להתמודד עם קהל ישראלי יש צורך בכישורים של מורה בכיתה טיפולית, בעוד הדיילים באיזיג'ט לא משחקים את המשחק.

    השבמחק
  4. שלום למומחה,
    1.טיסה שנוחתת בלוטון ב6 בבוקר ומשם צריכים להגיע לשכונת סטמפורד היל(ברובע האקני במזרח העיר),מה האופציה הכי מהירה? זולה?
    2.שווה לקנות איזה כרטיסייה פנימית לשישה ימים שעוזרת אח"כ ליצאות מהמלון בסטמפורד היל לאטרקציות הרגילות בלונדון (מדם טוסו,הייד פארק,ביג בן,ארמון בקינגהם,תמזה,eye london?)
    תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. המחיר של הסעה פרטית מונית תלוי במספר הנוסעים. תחפש בגוגל הסעות מולוטון ותקבל רשימה של ישראלים שעושים את ההסעה.
      2. קנה כרטיס שבועי. הכי כדאי לשאול בתחנת הרכבת הקרובה. יש תחנה ב Stamford hill של רכבת רגילה לליברפול סטריט או נסיעה קצרה באוטובוס תגיעו לקו התחתית בשם ויקטוריה.

      מחק
    2. תודה רבה יאיר היקר!

      מחק